Jagtskydning

I Allingåbro Skytteforening har vi tradition for at have jagtskydning på programmet. På banen vil der altid være en veluddannet instruktør, der vil kunne hjælpe dig med din skydning. I foreningen  lægger vi stor vægt på din og andres sikkerhed, hvorfor al skydning afvikles efter instruktørens anvisninger.

På banen er der alt nødvendigt udstyr i form af støtter, borde, indskydningsbænke, skydestokke og lign. Men du er selvfølgelig mere end velkommen til selv at medbringe dit eget udstyr.

Skydningerne sælges i vores skyttecafe og indbefatter - for ikke medlemmer - 3 markeringer af 6 skud (18 skud) til en pris af pt. 50 kr. Der er mulighed for at skyde flere serier pr. dag - hør nærmere i cafeen.

For medlemmer af Allingåbro Skytteforening, indbefatter en jagtserie 5 markeringer af 6 skud  (30 skud), hvorefter medlemsskytten starter forfra i køen men skyder gratis resten af dagen.Prisen for en medlems-serie er pt. 30 kr.

På banen er der i begrænset omfang mulighed for at skyde på 50 m  på skive efter eget valg. På 100 m er der som standard opsat bukkeskiver med en indskydning  i højre hjørne. Skal du til riffelprøve er der mulighed for at skyde på en tilsvarende skive som den til prøven (spørg instruktøren).

Da vores 100 m. anlæg er bygget sammen med 200 m. banen, har du som jagtskytte mulighed for at afgive skud på vores elektroniske markeringsanlæg - her er der opsat både centrum-skiver og bukke-skiver. På skærmen på standpladsen kan du se dine skud med 1mm nøjagtighed - ligesom du får oplyst dit kuglefald ud fra middeltræfpunktet og bredden og højden af din skudsamling. Den elektroniske markering på 200 m. afregnes særskilt på banen med 2,00 kr. pr. skud til instruktøren.

Trænings ammunition sælges til billige priser fra skyttecafeen. Vi lagerfører primært  30-06,308 og 6,5x55. Her kan du også forsyne dig med øl, vand, kaffe, morgenbrød og pølser krydret med  en røverhistorie fra stambordet eller den sidste nye forsøgsladning fra krudtkammeret og gode som dårlige råd om alt mellem himmel og jord i en kammeratlig atmosfære.